UpGrade 1/2025
Home Up UpGrade 2/2002 Daň za rok 2001 UpGrade 1/2002 UpGrade 2/2001 UpGrade 1/2003 UpGrade 2/2003 UpGrade 2/2004 UpGrade 1/2005 UpGrade 2/2005 UpGrade 1/2006 UpGrade 2/2006 UpGrade 1/2007 UpGrade 2/2007 UpGrade 1/2008 UpGrade 2/2008 UpGrade 1/2009 UpGrade 2/2009 UpGrade 1/2010 UpGrade 2/2010 UpGrade 1/2011 UpGrade 2/2011 UpGrade 1/2012 UpGrade 2/2012 UpGrade 1/2013 UpGrade 2/2013 UpGrade 1/2014 UpGrade 2/2014 UpGrade 1/2015 UpGrade 2/2015 UpGrade 1/2016 UpGrade 2/2016 UpGrade 1/2017 UpGrade 2/2017 UpGrade 1/2018 UpGrade 2/2018 UpGrade 1/2019 UpGrade 2/2019 UpGrade 1/2020 UpGrade 2/2020 UpGrade 1/2021 UpGrade 2/2021 UpGrade 1/2022 UpGrade 2/2022 UpGrade 1/2023 UpGrade 2/2023 UpGrade 1/2024 UpGrade 2/2024 UpGrade 1/2025

 

Upgrade 1/2025 programu Win Ekonom verze 6.25.1

 

DAŇ za rok 2024

Nové a upravené formuláře zahrnuté v programu Daň 2024.

·         Daň z příjmu fyzických osob – byl vytvořen nový vzor tiskopisu č.29. Ve formuláři byly aktualizovány grafické změny a byl použit originální podklad pro tisk. Byly doplněny nové nezdanitelné části základu daně – dlouhodobý investiční produkt (DIP) a pojištění dlouhodobé péče a zároveň zrušeno školkovné a sleva na studenta. Dále byla podle nových parametrů aktualizována struktura souboru XML pro vytvoření souboru DANFO.XML pro zaslání dat přehledu přes portál EPO. Pomocí tlačítkaEPO" (vedle tlačítka „XML“) lze spustit stránky daňového portálu, na kterých lze přímo spustit stránku „Daň z příjmů fyzických osob – od roku 2013 včetně" a zde kliknutím na tlačítko „Načtení souboru" načíst již dříve vytvořený soubor XML. Tento způsob odeslání Vám zabezpečí ověření správnosti formátu a struktury datové zprávy. 

·         Daň z příjmu fyzických osob – příloha č.1 nový vzor tiskopisu č.20. Byly aktualizovány grafické změny formuláře a byl použit originální podklad pro tisk. Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek.

·         Daň z příjmu fyzických osob – příloha č.2 nový vzor tiskopisu č.20. Byly aktualizovány grafické změny formuláře a byl použit originální podklad pro tisk. Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek a doplněny nové položky.

·         Daň z příjmu právnických osobnový vzor tiskopisu č.35, jsou zohledněny legislativní změny účinné pro vymezené období. V roce 2024 byla zvýšena sazba daně z 19% na 21%. Byly aplikovány grafické změny formuláře a byl použit originální podklad pro tisk. Byly přidány nové položky. Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek.

·         Zdravotní pojištění OSVČ – byl aktualizován Přehled o výši daňového základu OSVČ za rok 2024 s upravenými legislativními konstantami a výpočty pro toto období a novým tiskopisem. Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek. Byly aktualizovány pdf šablony pro zdravotní pojišťovny VZP, vojenská, česká průmyslová, oborová a ministerstva vnitra. Výběr zdravotní pojišťovny se provádí na záložce „Strana 2a“. Soubor se automaticky otevře v Adobe Readeru, z kterého lze uložit a případně vytisknout (to samé proběhne z tlačítka Tisk) a následně zaslat přes datovou schránku na příslušnou zdravotní pojišťovnu. Byly doplněny položky pro označení měsíců v kterém byl poplatník v paušálním režimu.

·         Sociální pojištění OSVČ – byl aktualizován nový Přehled o výši daňového základu OSVČ za rok 2024. V přehledu jsou zakomponovány nové legislativní konstanty za rok 2024 a pro výpočet nové zálohy roku 2025. Bylo upraveno editační okno a doplněny nové položky (splňuji podmínku pro měsíční VZ ve výši 25% prům.mzdy). Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek. Byl aktualizován formát XML pro vytvoření souboru OSVC2024.XML. Pro odeslání XML souboru doporučuji použít službu ePortál ČSSZ (probíhá zde kontrola zadaných údajů). Po uložení souboru XML na disk klikněte na  tlačítko „ePortál“, které spustí stránku ePortálu ČSSZ „Přehled o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2024“. Na této stránce lze načíst vytvořený soubor XML do tiskopisu pomocí tlačítka „Načíst tiskopis ze souboru“. Na stránce s načtenými údaji lze provést Kontrolu dat, Tisk vyplněného tiskopisu a následně i Elektronické odeslání.

·         Vyúčtování daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti – byl aktualizován vzor tiskopisu č.25. Byly aktualizovány grafické změny formuláře na originálním podkladu pro tisk. Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek. Na záložce č.2 se při najetí myši na nadpisy sloupců zobrazí textová nápověda k danému sloupci. Byl aktualizován formát XML souboru DPZVD.XML pro zaslání dat přehledu přes portál FÚ EPO. Pomocí tlačítkaEPO" (vedle tlačítka „XML“) lze spustit stránky daňového portálu - „Vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti včetně všech příloh…" a zde kliknutím na tlačítko „Načtení souboru" načíst námi vytvořený soubor XML. Tento způsob odeslání Vám zabezpečí ověření správnosti formátu a struktury datové zprávy.

·         Příloha k vyúčtování č.3 – byl aktualizován vzor tiskopisu č. 18. Příloha je povinná pro plátce daně provádějící opravy. Byly aktualizovány grafické změny formuláře a byl použit originální podklad pro tisk.

·          Počet zaměstnanců – byl aktualizován nový vzor tiskopisu č. 24. Byl upraven formulář za rok 2024. Byly aktualizovány grafické změny formuláře a byl použit originální podklad pro tisk. Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek. Údaje jsou pak načteny do XML souboru vytvořeného ve volbě „Závislá činnost“ (viz. výše).

·         Vyúčtování daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně – byl aktualizován vzor tiskopisu č. 19. Byly aktualizovány grafické změny formuláře na originálním podkladu pro tisk. Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek. Na záložce č.2a a záložce č.2b se při najetí myši na nadpisy sloupců zobrazí textová nápověda k danému sloupci. Pomocí tlačítka XML lze vytvořit soubor DPSVD.XML pro zaslání dat přehledu přes portál FÚ EPO. Pomocí tlačítkaEPO" (vedle tlačítka „XML“) se spustí stránky daňového portálu -Vyúčtování daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně…" a zde kliknutím na tlačítko „Načtení souboru" načíst námi vytvořený soubor XML. Tento způsob odeslání Vám zabezpečí ověření správnosti formátu a struktury datové zprávy.

 

Obecné  

·         V menu Servis byla doplněna nová volba „Časové zablokování softwaru“. Pro automatický servis nebo zálohování dat např. v nočních hodinách tato volba zajistí znepřístupnění programu v zadaném rozpětí časů (položky „Začátek a konec zablokování“). Volba se dá zkombinovat s možností „Automatického vypnutí programu v zadaný čas“, kterou naleznete v menu Pomůcky > Konfigurace systému na záložce „Systém, spuštění programu“.

·         Menu Pomůcky > Reset umístění okna, umístí aktivní okno do levého horního rohu (resetuje původní umístění okna). Lze například využít pokud se Vám okno někde “zatoulá”, např. při použití dvou monitorů a následném odpojení druhého monitoru.  

Daňová evidence a Účetnictví

·         Faktury vydané – při zaúčtování doplatkové fakturycelkovou částkou 0 a vyčísleným DPH, se při potvrzení dotazu “Provést zaúčtování rozdílu DPH do Interních dokladů automaticky provede zaúčtování částky DPH do Interních dokladů a Peněžního deníku. Tímto se sníží výnos v peněžním deníku o částku DPH z celkové sumy doplatkové faktury.

·         Faktury vydané > nové tlačítko Přepočet > pomocí této funkce lze změnit tuzemskou fakturu v CZK na fakturu v jiné měně (zahraniční). Po odkliknutí vyberete Měnu a potvrdíte, případně upravíte Kurz pro přepočet. Po kliknutí na tlačítko “OK” se zahraniční ceny na faktuře přepočtou pomocí kurzu a zadané ceny v CZK. Dále se doplní do faktury kurz a měna.

·         Kniha závazků > Editovat > tlačítko “Ověření” vedle políčka Bank.účet. Byl změněn server pro kontrolu registrovaných účtů a spolehlivosti plátce na FÚ.

·         Kniha závazků > Editace > byl doplněn nový příznak “Datum zdanit.plnění je použito pro hl.knihu”. Pro zaúčtování do Hlavní knihy a DPH se standardně používá „Datum uskutečnění zdaň.plnění“, pokud je rozdílné období (např. rok) pro zaúčtování do Hlavní knihy a DPH lze zakliknout tento příznak a pro zaúčtování do Hlavní knihy se použije „Datum zdanitelného plnění“ (toto datum se standardně používá pro zaúčtování do Kontrolního hlášení). Příznak byl zapracován i do Obnovy hlavní knihy ze vstupních dokladů (závazků).

·         Kniza závazků – pokud provádíte při nákupu krácení DPH, lze při rozúčtování závazku provést označení tlačítkem “Krácení u nákupu” i u řádků 10 a 11 určených pro Režim přenesené daňové povinnosti. Řádky se pak správně zařadí i v Knize DPH do kolonek Krácený odpočet.

·         Kniha pohledávek > záložka „Editace nedaň.údajů“ > nový sloupec „Penal.faktura“. Zde lze vymazat číslo penalizační faktury a tím mít možnost v Upomínkách znovu vystavit penalizační fakturu.  

·         Kniha majetku – DHM a DNHM > Editace > pro majetek pořízený v roce 2022 a 2023 bylo u první a druhé odpisové skupiny zkráceno odpisové období. U 1. odpisové skupiny bude doba odpisu 12 měsíců (obvykle 3 roky), u 2. odpisové skupiny 24 měsíců (obvykle 5 let). Tyto mimořádné odpisy, které platily i pro roky 2020 a 2021 jsou dobrovolné, odpisovatel musí být prvním vlastníkem a odepisování nelze přerušit. Toto zkrácené odepisování zapnete v editaci na kartě “Základní údaje” pomocí nového příznaku “Zkrácený režim odepisování (2020 až 2023)” a způsob odepisování musí být “Rovnoměrný”. Změna se pak projeví při výpočtu Daňového odpisu a při generování nových odpisů při ročním zaúčtování.

·         Kniha DPH > záložka Tisk DPH – v souvislosti s novelami zákona o DPH dochází ke změnám ve formuláři Přiznání k DPH. Přibudou dva nové řádky. Řádek 14 se použije při opravě základu daně osobou povinnou k dani, která přestala být plátcem nebo identifikovanou osobou, řádek 48 při korekcích odpočtů daně podle § 74a ZDPH. Řádky se doplnily jak do editace, tisku tak do formátu souboru DPH.XML

Mzdy

·         Zaměstnanci – na základní obrazovce jsou tlačítka 1 až 12 pro zobrazení plánovacích kalendářů pro jednotlivé měsíce roku 2025. Kalendáře jsou aktualizované pro rok 2025. Tlačítko pro aktuální měsíc je zvýrazněno červeně.

·         Při změně na leden 2025 se automaticky nastaví kalendářní dny a svátky ve mzdovém kalendáři pro rok 2025. Dále dochází ke zvýšení tuzemských cestovních náhrad pro časové pásmo 5-12 hodin na 148 Kč, pro 12-18 hodin na 225 Kč a nad 18 hodin na 353 Kč. Stravné se také automaticky nastaví při změně období.

·         Dále se mění Příspěvek na stravování denní sazba pro Stravenkový paušál., kde se automaticky doplní maximální denní sazba příspěvku pro daný rok. Sazba se vypočítá jako 70% z horního limitu stravného při pracovní cestě 5 až 12 hodin (177 Kč) a bude se tedy každý rok měnit. Sazba pro rok 2025 je 123,90 Kč. Sazbu lze snížit.

·           Měsíční mzdy – základní sazba pro výpočet daně z příjmu zůstává dále na 15%, přičemž z ročních příjmů nově nad 36násobek (bylo 48násobek) průměrné měsíční mzdy (pro rok 2025 přes 139 671 Kč měsíčně, parametr vypočtený z průměrné mzdy 46 557 Kč pro rok 2025) se bude odvádět daň ve výši 23% (tzv. solidární daň). 

·         Pro rok 2025 zůstává měsíční sleva na poplatníka na částce 2 570 Kč, což činí 30 840 Kč ročně. Daňové zvýhodnění na první dítě zůstává na 1 267 Kč měsíčně (15 204 Kč ročně), na druhé dítě 1 860 Kč měsíčně (22 320 Kč ročně) a na třetí a každé další dítě 2 320 Kč měsíčně (27 840 Kč ročně). U dítěte se statusem zdravotně postižené osoby ZTP/P se daňové zvýhodnění zvyšuje na dvojnásobek. Daňová sleva na manželku ve výši 24 840 Kč za rok dále zůstává, ale mohou si ji uplatnit jen manželé pečující o dítě do tří let.

·          Rodiny s více dětmi si mohou uplatňovat daňový bonus bez omezení. Program si automaticky při změně období nastaví nové sazby a upraví výpočty.

·           Zaměstnanci > Mzdový odhad > výška odpočtu na poplatníka a daňové zvýhodnění na děti se promítne i do mzdového odhadu. Ve mzdovém odhadu byla upravena i nová výše solidární daně pro rok 2025.

·         Minimální měsíční mzda od roku 2025 se spočítá dle § 111/3 ZP. Jde o součin predikce průměrné hrubé mzdy na rok 2025 a koeficientu minimální mzdy, výsledek se zaokrouhlí na 100 Kč nahoru. Predikce dle sdělení MF 251/2024 Sb. je 49.233 Kč, koeficient 2025 je 0,422. Minimální měsíční mzda pro rok 2025 je 20.800 Kč. V programu se tento parametr změní automaticky při změně období na 1/2025. Minimální hodinová mzda se zvyšuje na 124.40 Kč. Tato změna ovlivní minimální zdravotní pojištění zaměstnanců resp. zaměstnavatelů z částky 2 552 Kč na částku 2 808 Kč (13,5% z minimální mzdy).

·         V důsledku zvýšení minimální mzdy z 18 900 Kč na 20 800 Kč jsou vyšší hranice pro uplatnění bonusu v roce 2025. Podmínkou pro nárok na daňový bonus je dosažení příjmu ve výši poloviny minimální mzdy. Pro rok 2025 je nutné dosáhnout zdanitelného měsíčního příjmu ve výši 10 400 Kč a pro uplatnění ročního daňového bonusu alespoň 124 800 Kč.

·         S účinností od 1.1.2025 se zvyšuje vyměřovací základ pro platbu pojistného státem za osoby, za které je plátcem pojistného stát. Dochází k navýšení vyměřovacího základu ze současné částky 15 440 Kč na 15 749 Kč. Použije se také u vyměřovacího základu zdravotního pojištění invalidního zaměstnance zaměstnavatele, který zaměstnává více než 50 % osob se zdravotním postižením. Tato změna byla zakódována do softwaru. Pojistné vypočtené z tohoto vyměřovacího základu činí 2 127 Kč měsíčně. Tento výpočet se aktivuje v editaci zaměstnance na záložce „Daňové udaje“ zakliknutím volby „Stát je plátce zdravotního pojištění“.

·         Pro rok 2025 se mění hranice pro odvod sociálního a zdravotního pojištění u dohod o pracovní činnosti (DPČ) na 4 500 Kč měsíčně (parametr vypočtený jako 10% z průměrné mzdy 46 557 Kč pro rok 2025 zaokrouhlený na 500 Kč dolů). Parametr byl již zohledněn v softwaru. Tato hranice 4 500 Kč je určující  pro srážkovou daň.

·         Měsíční výkaz příjmů DPP > v okně Editace lze využít tlačítko Kopie, pro přenos údajů z předchozí do nové karty. Při kopii se změní pouze období a výška zúčtovaných příjmů.

·         Od 1.1.2025 se připravuje změna limitů pro odvod sociálního a zdravotního pojištění u dohod o provedení práce (DPP). Limit se vypočítá jako 25% průměrné mzdy (46 557 Kč pro rok 2025) zaokrouhleno na 500 Kč dolů, což pro rok 2025 představuje částku 11 500 Kč. Původní plánovaný Režim oznámené dohody byl nakonec zrušen. Evidence dohod a zasílání měsíčních hlášení s informací o vyměřovacích základech na DPP zůstává dále v platnosti.

·         Mzdy > nová volba Měsíční výkaz příjmů DPP – OSSZ – pomocí této volby se budou vykazovat všichni zaměstnanci, kteří mají uzavřenou dohodu o provedení práce (dále DPP) platnou v daném měsíci. Budou se vykazovat zaměstnanci na DPP s příjmy i takoví, kteří jsou ve stavu, ale v daném měsíci žádný příjem neměli. Výkaz DPP se vyplňuje za každého zaměstnance zvlášť, ale XML soubor pro ePodání se podá jako jedna dávku. Při přidání nového záznamu a výběru osobního čísla se doplní údaje zaměstnance a po zadání resp. potvrzení období i příjmy z DPP. Dále je potřeba doplnit nebo vybrat kód zdravotní pojišťovny, typ akce, kód DPP.

·         Měsíční výkaz příjmů DPP – OSSZ > Tisk > zde lze pomocí tlačítka XML vytvořit soubor pro ePortal ČSSZ. Soubor se vytvoří se všemi zapsanýmí zaměstnanci v daném měsíci. Pomocí tlačítka ePortál lze otevřít webové stránky ePortálu, kde lze soubor naimportovat a případně zkontrolovat a upravit.

·         Od roku 2024 mají lidé pracující na dohodu nárok na placenou dovolenou. Podmínky jsou přitom stejné jako u zaměstnání na hlavní pracovní poměr. Pro tento účel lze v Číselníku kódu mezd vložit kód 29 – tlačítko „Vložit kód 29“ pro Čerpaná dovolená DDP. U této dovolené se podobně jako u DDP do limitu DDP neodvádí sociální ani zdravotní pojištění. Dále se při použití tohoto kódu zaznamenává na kartu zaměstnance čerpaná dovolená. Kód se zadává klasicky v soupiskách mezd. Při použití tlačítka „Vložit kód 29“ se software také zeptá zda změnit parametry kódu 4 – Dohoda o provedení práce. Změní se parametry pro výpočet průměru kam se započítávají i dohody.

·         Roční zúčtování daně – byl upraven nový tiskopis Výpočet daně a daňového zvýhodnění vzor č.29 za rok 2024. Byly aktualizovány grafické změny formuláře a použit originální podklad pro tisk. Byla upravena nová část „Příspěvky zaplacené poplatníkem na daňově podporované:“ a vloženy nové řádky, např. pro Dlouhodobý investiční produkt (tzv.DIP). Byly zrušeny některé nezdanitelné části (příspěvek na odbory a vzdělání). Tyto úpravy si vyžádaly přečíslování řádků. Bonus mohou využít jen lidé, kteří měli v kalendářním roce příjem minimálně ve výši šestinásobku minimální mzdy.

·         Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti pro rok 2025 – byl přidán nový vzor tiskopisu č. 33 pro rok 2025. Bylo upraveno i aktualizační okno a výpočty pro tento formulář. Byli doplněny nové položky pro odpočty různých forem penzijního spoření a pojištění (doplňkové penz.spoř., penz.poj. u institutu penz.poj., soukromé živ.poj. a dlouhodobý investiční produkt).

·         Žádost o daňové bonusy – v menu Pojištění a Daňové bonusy byly na záložce Daňové bonusy aktualizovány údaje pro formulář vzor č.11. Podklad tiskového formuláře byl také aktualizován na vzor č.11. Pomocí tohoto formuláře mohou plátci daně v průběhu roku 2025 žádat FÚ o poukázání chybějící částky vyplacené plátcem daně poplatníkům na měsíčních daňových bonusech. Formulář naleznete v menu Pojištění a daňové bonusy na záložce Daňové bonusy.

·         Měsíční přehled zdravotního pojištění - aktualizace. Byla aktualizována XDP šablona a pdf podklady pro odesílání Přehledu o platbě pojistného zaměstnavatele přes datovou schránku. V menu Pojištění a daňové bonusy lze na kartě Zdravotní v části „Vytvoření PDF formuláře pro zdravotní pojišťovnu“ vybrat zdravotní pojišťovnu a pomocí tlačítka PDF formulář vytvořit PDF soubor s předvyplněnými údaji. Soubor lze dále uložit na disk a odeslat pomocí datové schránky, případně lze formulář vytisknout. Formuláře byly připraveny pro zdravotní pojišťovny všeobecná, vojenská, česká průmyslová, oborová a ministerstva vnitra.

·         Od roku 2025 nebudou povinni pracující starobní důchodci platit ze mzdy důchodové pojištění ve výši 6,5% (sociální pojištění za zaměstnance se sníží z 7,1% na 0,6%). Údaj o starobním důchodci si nastavíte editací na záložce „Personální a mzdové údaje“ na záložce „Mzdové údaje“ v „Zařazení zaměstnance“. Zde si vyberte údaj „důchodce“. 

·           Změny v nemocenském pojištění od 1.1.2025

·         Pro rok 2025 se zvyšuje redukční hranice pro výpočet denního vyměřovacího základu pro účely výpočtu nemocenského pojištění (parametry vypočtené z průměrné mzdy 46 557 Kč pro rok 2025). První redukční hranice bude činit 1 552 Kč, druhá redukční hranice 2 328 Kč a třetí redukční hranice 4 656 Kč. Z těchto redukčních hranic si program vypočítá nové redukční hranice pro náhradu mzdy při DPN 271,60 Kč (I.), 407,40 Kč (II.) a 814,80 Kč (III.). Program si hranice nastaví automaticky.

·         Přehled o výši pojistného, Příloha k žádosti o nemocenské, Přihlášky a odhlášky, Evidenční listy důchodového pojištění – do XML souborů byl doplněn k IČO prefix 0 (zadává se v Konfiguraci systému u položky IČO, pokud IČO začíná 0).

·         Do softwaru byly doplněny a aktualizovány pro rok 2025 exporty do formátu xml pro druhy ePodání, které vyžaduje ČSSZ. Pro odeslání XML souboru doporučuji použít službu ePortál ČSSZ (probíhá kontrola zadaných údajů) nebo datovou schránku (ID ČSSZ 5ffu6xk). Po uložení souboru XML na disk klikněte na nové tlačítko „ePortál“, které spustí stránky ePortálu ČSSZ. Na této stránce lze načíst vytvořený soubor XML do tiskopisu pomocí tlačítka „Načíst tiskopis ze souboru“. Soubory xml vytvoříte podle následujích postupů :

·      Přehled o výši pojistného – OSSZ > tlačítko Tisk > tlačítko XML - po stisknutí si vyberte kam uložíte soubor PVPOJ.XML.

·      Příloha k žádosti o nemocenské – OSSZ > tlačítko Tisk > tlačítko XML - po stisknutí si vyberte kam uložíte soubor NEMPRI.XML.

·      Přihlášky a odhlášky – OSSZ > tlačítko Tisk > tlačítko XML - po stisknutí si vyberte kam uložíte soubor ONZ.XML.

·      Evidenční listy důchodového pojištění > tlačítko Tisk > tlačítko XML - po stisknutí si vyberte kam uložíte soubor ELDP.XML.

Sklady

·         Příjem na sklad > je kontrolováno záporné množství na skladě, které by mohlo vznikat např. při zadání storno příjemky.

·         Příjem > editace > nová položka Středisko > pro přesnější dělení firmy byla doplněna nová položka středisko.

·         Prodej pokladnou > editace > nová položka Středisko > pro přesnější dělení firmy byla doplněna nová položka středisko.

·         Zakázky > editace > nová položka Středisko > pro přesnější dělení firmy. Před vlastním exportem (tlačítko Vyřizovat a Montážní list) lze vybrat středisko, které je dále doplněno i do prodeje nebo Montážního listu.

·         Sklady > Skladová karta > záložka Regleta > nové tlačítko “Skladové položky bez pohybu” s možností zobrazení s nenulovým stavem a s nulovým stavem. Nejdříve proveďte výpočet “Souhrnné reglety” pro období (zadáno rozpětím datumů). Po kliknutí na tlačítko “Skladové položky bez pohybu” se zobrazí položky které nemají pohyb v zadaném rozmezí  datumů. Seznam lze zpracovat (seřadit a odfiltrova) a vytisknout.

Výroba

·         Konfigurace výroby a montáže > záložka Výroba a montáž > nový příznak Vytvoření pouze jedné výdejky – při zakliknutí této volby se při opravě a editaci montážního listu se již nevytváří další storno výdejky, ale vše se zapisuje pouze na prvotní výdejku.

Adresář

·         Firmy > Editace > tlačítko “aplikace ARES MFČR” (vedle tlačítka IČO) byla změněna webová adresa ARES pro kontrolu adresy firmy. Při kliknutí je ihned vyhledána adresa na webové stránce podle zadaného IČO.

·         Firmy > záložka Vozidla > byla doplněna záložka pro evidenci vozidel ve zvolené firmě. Kliknutím na tlačítko Editovat lze doplnit údaje Značka vozu, SPZ a VIN k neomezenému počtu vozidel.