| |
Upgrade číslo 2/2011 programu Win Ekonom verze 6.11.2
Obecné
Pro uživatele, kteří mají 64-bitový operační systém Windows 7,
je na CD připravena instalační verze pro tento nejnovější OS. Po spuštění
instalačního CD naleznete tyto instalace na záložce ”64-bit
instalace”.
Daňová evidence
Kniha závazků > v editačním okně jsou
nyní dva datumy pro zápis datumu zdanitelného plnění z faktury
došlé – Datum zdanitelného plnění a Datum uskutečnění
zdanitelného plnění. Pro zaúčtování do knihy DPH je důležité
Datum uskutečnění zdanit.plnění. Od 1.4.2011 se změnila
pravidla pro pro uplatňování nároku na odpočet DPH. Příklad : na faktuře
došlé je datum zdanitelného plnění 30.4.2011, daňový doklad
jste obdrželi 3.5.2011. Do knihy závazků zapište do Datumu
zdanitelného plnění (první datum) 30.4.2011 a do Datumu uskutečnění
zdanitel.plnění (druhé datum) 3.5.2011. Datum uskutečnění
zdanitelného plnění je směrodatné pro zápis do Knihy DPH, či-li nárok
na odpočet DPH bude uplatněn až v květnu 2011.
Kniha závazků > Režim přenesení daňové povinnosti - pokud musíte
tento režim používat, odblokujte si v menu Daňová evidence >
Pomocné soubory > Číselník kódů DPH řádek č.10 resp. řádek č.11
(kódy č. 88 resp. č.89). Při vlastním rozúčtování DPH nastavíte
kurzor na ř.10 resp. ř.11 a kliknete na tlačítko “Klávesa ” nebo
použijete přímo klávesu * z numerické části klávesnice.
DPH se automaticky rozúčtuje a zároveň se provede odpočet na ř.43
resp. ř.44. Postup je podobný jako při dovozu ze zahraničí.
Kniha závazků > záložka Rekapitulace – možnost filtrovat výstupy
jak podle Data zdanitelného plnění (rozhodné datum pro zápis do
Hlavní knihy) tak podle Datumu uskutečnění zdanit.plnění (rozhodné
datum pro zápis do Knihy DPH). Filtry lze kombinovat a tak zjistit, které
závazky jsou účetně ve starém měsíci a daňově v novém.
Faktury vydané > Tisk faktur – pojem Dobropis (faktura se zápornou
částkou) byl změněn na Opravný daňový doklad.
Faktury vydané > Režim přenesení daňové povinnosti – pokud
musíte tento režim používat, odblokujte si v menu Daňová evidence
> Pomocné soubory > Číselník kódů DPH řádek č.25 a klikněte
na tlačítko “Aktualizace 2011”. Při vystavení faktury pak pouze
vyberete řádek č.25 (resp. kód číslo 40) - Režim přenesení daňové
povinnosti a do údaje sazba DPH se dosadí 0.
Účetnictví
- Kniha závazků > v editačním okně
jsou
nyní dva datumy pro zápis datumu zdanitelného plnění z faktury
došlé – Datum zdanitelného plnění a Datum uskutečnění
zdanitelného plnění. Pro zaúčtování do Hlavní knihy je důležité
Datum zdanitelného plnění a pro zápis do knihy DPH je důležité
Datum uskutečnění zdanit.plnění. Od 1.4.2011 se změnila
pravidla pro pro uplatňování nároku na odpočet DPH. Příklad : na faktuře
došlé je datum zdanitelného plnění 30.4.2011, daňový doklad
jste obdrželi 3.5.2011. Do knihy závazků zapište do Datumu
zdanitelného plnění (první datum) 30.4.2011 a do Datumu
uskutečnění zdanitel.plnění (druhé datum) 3.5.2011. Datum
uskutečnění zdanitelného plnění je směrodatné pro zápis do Knihy DPH,
či-li nárok na odpočet DPH bude uplatněn až v květnu 2011.
Kniha závazků > Režim přenesení daňové povinnosti - pokud
musíte tento režim používat, odblokujte si v menu Účetnictví
> Pomocné soubory > Číselník kódů DPH řádek č.10 resp. řádek
č.11 (kódy č. 88 resp. č.89). Při vlastním rozúčtování DPH nastavíte
kurzor na ř.10 resp. ř.11 a kliknete na tlačítko “Klávesa ”
nebo použijete přímo klávesu * z numerické části
klávesnice. DPH se automaticky rozúčtuje a zároveň se provede odpočet
na ř.43 resp. ř.44. Postup je podobný jako při dovozu ze zahraničí.
Kniha závazků > záložka Rekapitulace – možnost filtrovat výstupy
jak podle Data zdanitelného plnění (rozhodné datum pro zápis do
Hlavní knihy) tak podle Datumu uskutečnění zdanit.plnění (rozhodné
datum pro zápis do Knihy DPH). Filtry lze kombinovat a tak zjistit,
které závazky jsou účetně ve starém měsíci a daňově v novém.
Kniha závazků > záložka Rekapitulace – nové tlačítko “Kontrola
Knihy závazků proti Hlavní knize”. Tato funkce zobrazí rozdílné
obraty Knihy závazků, které nejsou v Hlavní knize, resp.
opačně zkontroluje a zobrazí obraty Hlavní knihy, které nejsou v Knize
závazků. Tato funkce kontroluje i úhrady v Knize závazků.
Zobrazené neúplné obraty tvoří rozdíl mezi saldokontním účtem
v Hlavní knize a celkovými neuhrazenými závazky v Knize závazků.
Kniha pohledávek > záložka Rekapitulace – nové tlačítko “Kontrola
Knihy pohledávek proti Hlavní knize”. Tato funkce zobrazí rozdílné
obraty Knihy pohledávek, které nejsou v Hlavní knize, resp.
opačně zkontroluje a zobrazí obraty Hlavní knihy, které nejsou v Knize
pohledávek. Tato funkce kontroluje i úhrady v Knize pohledávek.
Zobrazené neúplné obraty tvoří rozdíl mezi saldokontním účtem
v Hlavní knize a celkovými neuhrazenými pohledávkami v Knize
pohledávek.
Faktury vydané > Tisk faktur – pojem Dobropis (faktura se
zápornou částkou) byl změněn na Opravný daňový doklad.
Faktury vydané > Režim přenesení daňové povinnosti – pokud
musíte tento režim používat, odblokujte si v menu Účetnictví
> Pomocné soubory > Číselník kódů DPH řádek č.25 a klikněte
na tlačítko “Aktualizace 2011”. Při vystavení faktury pak pouze
vyberete řádek č.25 (resp. kód číslo 40) - Režim přenesení daňové
povinnosti a do údaje sazba DPH se dosadí 0.
Hlavní kniha > tlačítko Tisk > zakliknutím příznaku
“Zobrazení v listovacím okně” lze výstup směřovat před
tiskem do listovacího okna, kde ho lze dále zpracovat. To samé lze
provést na záložce Účetní deník.
Hlavní kniha > Rozvaha > byl aktualizován výkaz Rozvaha
novými texty řádků a s tím související číselník řádků v účtovém
rozvrhu. V Rozvaze byl doplněn řádek číslo 44 a
součty u jednotlivých součtových řádků.
Hlavní kniha > Rozvaha > nyní se automaticky převádí
účty na řádcích 53 resp. 54 na řádky 108 resp. 109 podle zůstatku
jednotlivých účtů.
Mzdy a personalistika
- Příloha k žádosti o nemocenské – OSSZ
– byl změněn
tiskopis na verzi II/2011. Přílohu k žádosti o dávku nemocenského
pojištění předkládá zaměstnavatel současně se žádostí
zaměstnance o dávku, kterou zaměstnanec uplatňuje nárok na dávku
nemocenského pojištění nahrazující mzdu (tj. rozhodnutím o dočasné
pracovní neschopnosti, žádostí o ošetřovné, žádostí o peněžitou
pomoc v mateřství, žádostí o vyrovnávací příspěvek v těhotenství a
mateřství). Tato povinnost vyplývá z ustanovení § 97 zákona číslo
187/2006 Sb.
Sklady
- Prodej fakturou – Tisk faktury – pojem Dobropis (faktura se zápornou
částkou) byl změněn na Opravný daňový doklad. Pokud se Vám bude i
nadále zobrazovat na faktuře “Dobropis”, máte upravenou fakturu a
pak je potřeba v menu Pomůcky > Úprava tiskových sestav >
najít v části Účetnictví ”Faktura s detailními řádky”
a zde kliknout na tlačítko ”Úprava formuláře” a ručně změnit
text v hlavičce nebo kliknout na tlačítko ”Obnova formuláře”
a načíst novou předlohu formuláře (pozor - u této volby zmizí veškeré
dříve provedené změny).
- Prodej hotově a prodej pokladnou -
u zaúčtovaných dokladů
je nyní možnost opravit pomocné údaje (text dokladu, text u položek), případně
Odběratele. Program pozná, že šlo o opravu pouze těchto údajů a
doklady z účetnictví neodúčtuje, resp. je pouze opraví (u
změny odběratele).
- Prodeje - Přehledy -
nový příznak Bez prodeje kartou – po
zakliknutí příznaku se vyfiltrují do přehledu veškeré prodeje u
kterých nebyl zakliknutý příznak Prodej kartou. Používá se při
odfiltrování bezhotovostních plateb placených kartou.
- Zakázky –
nové tlačítko “Montážní list” umožňuje
vystavení montážního listu na základě položek ze zakázky.
- Zakázky –
nové tlačítko “Aktualizace cen” po kliknutí
aktualizuje veškeré skladové položky na dané zakázce z cen na
skladových kartách.
- Zakázky –
nové zaklikávací políčko Interní výdej – je
umístěno jak v detailních řádcích zakázky (skladové položky)
tak v hlaviččce zakázky (jako údaj pro celou zakázku)
– při zakliknutí se řádek modře podbarví. Lze použít pro různé
označení a zvýraznění řádků zakázky či zakázky samotné.
- Přístupová práva
– v menu Pomůcky > Přístupová práva
lze zablokovat pro vybraného uživatele používání panelu Pomůcky.
Dále byla rozšířena přístupová práva i na ostatní nová tlačítka
v Zakázkách.
Adresář
- Adresář firem – v oddíle Neplatič lze pomocí nového
příznaku ”Zákaz bezhotovostní fakturace” zablokovat prodej
fakturou pro daného uživatele. Při zakliknutí této volby nelze firmu
použít v prodeji fakturou ve skladech a fakturách vydaných v
účetnictví a daňové evidenci.
|