| |
Upgrade 1/2016 programu Win Ekonom verze 6.16.1
DAŇ za rok 2015
Nové a upravené formuláře zahrnuté v programu Daň 2015.
- Daň z příjmu fyzických osob
– byl vytvořen nový vzor
tiskopisu č.22. Ve formuláři byly aktualizovány grafické změny a byl
použit originální podklad pro tisk. Do formulářů byly zapracovány nové
položky – počet měsíců pro daňové zvýhodnění pro druhé dítě
a pro třetí a další dítě. V části “Přílohy DAP:” byly
potvrzeny nové přílohy. Byla aktualizována poučení u
jednotlivých položek. Do přehledu bylo doplněno nové tlačítko
XML pro vytvoření souboru DANFO.XML pro zaslání dat přehledu přes
datovou schránku. Pomocí tlačítka “EPO" (vedle
tlačítka “XML”) lze spustit stránky daňového portálu,
na kterých lze přímo spustit stránku “Daň z příjmů fyzických
osob – od roku 2013 včetně" a zde kliknutím na tlačítko “Načtení
souboru" načíst již dříve vytvořený soubor XML. Tento
způsob odeslání Vám zabezpečí ověření správnosti formátu a struktury
datové zprávy.
- Daň z příjmu fyzických osob – příloha č.1
– nový
vzor tiskopisu č.11. Byly aktualizovány grafické změny formuláře a
byl použit originální podklad pro tisk. Byla aktualizována poučení
u jednotlivých položek a doplněny nové položky.
- Daň z příjmu fyzických osob – příloha č.2
– nový
vzor tiskopisu č.11. Byly aktualizovány grafické změny formuláře a
byl použit originální podklad pro tisk. Byla aktualizována poučení
u jednotlivých položek a doplněny nové položky.
-
Daň z příjmu právnických osob – nový vzor tiskopisu č.26,
jsou zohledněny legislativní změny účinné pro vymezené období a sazba
daně 19%. Grafické změny formuláře, byl použit originální podklad
pro tisk. Byly přidány nové položky. Byla aktualizována poučení u
jednotlivých položek.
- Silniční daň – vzor tiskopisu č.16 byla upravená pro rok 2015. Grafická
úprava nadpisů a sloupců. Byla aktualizována poučení u
jednotlivých položek. Jako podklad při tisku byla použita kopie
originálního tiskopisu. Byl aktualizován soubor XML pro vytvoření
souboru DANSIL.XML. Pomocí tlačítka “EPO"
(vedle tlačítka “XML”) lze spustit stránky daňového portálu,
na kterých lze přímo spustit stránku “Daňové přiznání k dani
silniční – od roku 2009 včetně" a zde kliknutím na tlačítko
“Načtení souboru" načíst již dříve vytvořený soubor XML.
Tento způsob odeslání Vám zabezpečí ověření správnosti formátu
a struktury datové zprávy.
- Zdravotní pojištění OSVČ – byl aktualizován Přehled o příjmech
a výdajích OSVČ za rok 2015 s upravenými legislativními konstantami a
výpočty pro toto období a novým tiskopisem. Jako
podklad při tisku byla použita kopie originálního tiskopisu.
Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek.
Byla aktualizována xdp šablona pro automatické předvyplnění
souboru vzp.pdf údaji z formuláře. Soubor se automaticky otevře v Adobe
Readeru, z kterého lze uložit a následně zaslat přes datovou
schránku na příslušnou zdravotní pojišťovnu.Sociální pojištění OSVČ
– byl aktualizován nový Přehled
o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2015. V přehledu jsou
zakomponovány nové legislativní konstanty za rok 2015 a pro výpočet
nové zálohy roku 2016. Jako podklad při tisku byla použita
kopie originálního tiskopisu. Byla aktualizována poučení u
jednotlivých položek. Byl aktualizován formát XML pro vytvoření
souboru OSVC2015.XML. Pro odeslání XML souboru doporučuji
použít službu ePortál ČSSZ (probíhá kontrola zadaných údajů)
nebo datovou schránku (ID ČSSZ 5ffu6xk). Po uložení souboru
XML na disk klikněte na nové tlačítko “ePortál”, které
spustí stránky ePortálu ČSSZ. Na této stránce lze načíst
vytvořený soubor XML do tiskopisu pomocí tlačítka “Načíst
tiskopis ze souboru”.
- Vyúčtování daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti
– byl aktualizován nový vzor tiskopisu č.22. Byly aktualizovány
grafické změny formuláře na originálním podkladu pro tisk. Byla aktualizována
poučení u jednotlivých položek. Na záložce č.2 se při najetí myši
na nadpisy sloupců zobrazí textová nápověda k danému sloupci.
- Příloha k vyúčtování č.3 – byl aktualizován nový vzor
tiskopisu č. 16.
Příloha je povinná pro plátce daně provádějící
opravy. Byly aktualizovány grafické změny formuláře a byl použit originální
podklad pro tisk. Byla aktualizována poučení u jednotlivých položek.
- Počet zaměstnanců – byl aktualizován nový vzor tiskopisu č. 15.
Byl upraven formulář pro rok 2015. Byly aktualizovány grafické změny
formuláře a byl použit originální podklad pro tisk. Byla aktualizována
poučení u jednotlivých položek.
- Vyúčtování daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně
– byl aktualizován nový vzor tiskopisu č. 17.
Byly aktualizovány
grafické změny formuláře na originálním podkladu pro tisk. Byla aktualizována
poučení u jednotlivých položek. Na záložce č.2a a záložce č.2b
se při najetí myši na nadpisy sloupců zobrazí textová nápověda k danému
sloupci.
Obecné
Daňová evidence
- Pokladní deník > editační obrazovka – u výdajových dokladů nad
10 000 Kč se po rozúčtování DPH nabízí obrazovka ”DIČ a doklad
dodavatele”. Zde vyplňte DIČ a Číslo dokladu dodavatele. Tyto údaje
budou použity v kontrolním hlášení. Políčko DIČ a Číslo
dodavatelského dokladu jsou přístupné přímo v editační
obrazovce, takže je lze zpětně doplnit údaji.
- Faktury vydané – ke každému řádku lze nyní zapsat nekonečně
dlouhá poznámka sloužící k bližšímu a podrobnému popisu,
která doplňuje již stávající dva řádky textu. Poznámku doplníte
v editační obrazovce pomocí tlačítka Poznámka. Zobrazí
se okno s nekonečně dlouhým textovým polem, kam lze poznámku
doplnit. Údaj poznámka lze přednastavit i v předlohách faktur
v menu Pomocné soubory > Faktury – předdefinované řádky.
Poznámka se tiskne, pokud je vyplněna, u jednotlivých řádků
faktur.
- Kniha závazků > editační obrazovka – zde byla doplněna nová
položka Dodavatelský doklad (číslo dodavatelského dokladu). Tento
údaj vyplňte pouze pokud se liší od variabilního symbolu (v
označení dodavatelského dokladu se vyskytují znaky, nejen čísla,
případně je delší než 10 čísel). Dodavatelský doklad,
resp. variabilní symbol budou použity jako označení dokladu
dodavatele do kontrolního hlášení. Zpětně lze tento údaj doplnit v Knize
závazků na záložce “Editace nedaň.údajů” ve sloupečku “Číslo
dodavatelského dokladu”.
- Evidenční číslo daňového dokladu je pro potřeby kontrolního
hlášení nutno zachytit co nejpřesněji tak, jak je uvedeno
na daňovém dokladu. Minimálně však musí být zachovány
alfanumerické znaky ve správném pořadí shodně, jak jsou uvedeny
na daňovém dokladu. V evidenčním čísle daňového dokladu není
nutné vyplňovat vodící nuly (doklad 00020162548 se zapíše
jako 20162548). Systém FÚ také ignoruje speciální znaky
(číslo FV-325/16 lze zapsat stejně nebo s vynecháním
spec.znaků tj. FV32516).
- Pro kontrolní hlášení se používá první datum - “Datum
zdanitelného plnění”, či-li datum zdanitelného plnění z daňového
dokladu. Druhé datum - “Datum uskutečnění zdaň.plnění”
se používá pro zaúčtování dokladu do Knihy DPH a Hlavní knihy.
- S účinností od 1.1.2016 vzniká plátcům daně z přidané
hodnoty zákonná povinnost podávat tzv. kontrolní hlášení.
Kontrolní hlášení je speciální daňové tvrzení, které nenahrazuje řádné
daňové přiznání k DPH ani souhrnné hlášení. V souvislosti s režimem
přenesení daňové povinnosti však kontrolní hlášení nahrazuje původně
samostatný výpis z evidence pro účely DPH. Kontrolní hlášení bude podáváno
pouze elektronicky, a to ve formátu a struktuře zveřejněné správcem
daně :
- Před vlastním vytvořením souboru DPHKH.XML je potřeba pro správné
a aktuální natažení DIČ odběratelů a dodavatelů do knihy DPH
provést Obnovu DPH. Tuto akci naleznete v Knize DPH na záložce
Obnova DPH, zde zadejte účetní období a “Všechny
typy”.
- Kniha DPH > záložka Tisk DPH >
nové tlačítko Kontrolní
hlášení. Po kliknutí se zobrazí okno Kontrolní hlášení DPH,
kde jsou načtené jednotlivé řádky DPH a zařazené do vět pro
kontrolní hlášení. Doplnění DIČ a dodavatelského čísla
dokladu u všech položek kde je vyžadováno lze zkontrolovat pomocí tlačítka
“Kontrola DIČ” a “Kontrola dokladu”. Pomocí tlačítka
“Nad 10 000 Kč bez DIČ” lze zobrazit doklady s částkou
nad 10 000 Kč, které tím, že u nich nebylo zadáno DIČ byly zařazeny
do souhrnných částí A5 a B3.
- V případě opravného či následného hlášení lze
doplnit nový řádek pomocí tlačítka Nový. Pomocí tlačítka
XML vytvoříte soubor DPHKH.XML (jméno souboru lze změnit). Základní
údaje se do souboru XML přenášejí ze záložky Tisk DPH.
Pomocí tlačítka “EPO" (vedle tlačítka “XML”)
lze spustit stránky daňového portálu, na kterých lze přímo
spustit stránku “Kontrolní hlášení DPH platné od 1.1.2016"
a zde kliknutím na tlačítko “Načtení souboru" načíst již
dříve vytvořený soubor XML. Tento způsob odeslání Vám zabezpečí
ověření správnosti formátu a struktury datové zprávy.
- Struktura kontrolního hlášení
se skládá z vět typu A
(plnění, u kterých je plátce povinen přiznat daň a uskutečněná
zdanitelná plnění v režimu přenesení daňové povinnosti) a z vět
typu B (přijatá zdanitelná plnění s místem plnění v tuzemsku).
Začlenění řádků přiznání DPH do vět je následující : A1 (řádek
25), A2 (řádek 3 + 4 + 5 + 6 + 9 + 12 + 13), A3 (část z řádku
26), A4 + A5 (řádek 1 + 2), B1 (řádek 10 + 11), B2 + B3
(řádek 40 + 41).
- Kniha DPH > Byl aktualizován formát XML pro podávání
DPH elektronickou cestou. S účinností od 1.1.2016 vzniká všem plátcům
DPH povinnost podávat přiznání k DPH výlučně elektronickou formou. V
této souvislosti upozorňujeme, že elektronickou formou musí být podáno
již přiznání k DPH za zdaňovací období prosinec 2015, resp. IV. čtvrtletí
2015.
Účetnictví
Pokladní deník > editační obrazovka – u výdajových
dokladů nad 10 000 Kč se po rozúčtování DPH nabízí obrazovka ”DIČ
a doklad dodavatele”. Zde vyplňte DIČ a číslo dokladu dodavatele.
Tyto údaje budou použity v kontrolním hlášení. Políčko DIČ
a Číslo dodavatelského dokladu jsou přístupné přímo v editační
obrazovce, takže je lze zpětně doplnit údaji.
Faktury vydané – ke každému řádku lze nyní zapsat nekonečně
dlouhá poznámka sloužící k bližšímu a podrobnému popisu,
která doplňuje již stávající dva řádky textu. Poznámku doplníte
v editační obrazovce pomocí tlačítka Poznámka. Zobrazí
se okno s nekonečně dlouhým textovým polem, kam lze poznámku
doplnit. Údaj poznámka lze přednastavit i v předlohách faktur v menu
Pomocné soubory > Faktury – předdefinované řádky. Poznámka se tiskne,
pokud je vyplněna, u jednotlivých řádků faktur.
Kniha závazků > editační obrazovka – zde byla doplněna nová
položka Dodavatelský doklad (číslo dodavatelského dokladu). Tento údaj
vyplňte pouze pokud se liší od variabilního symbolu (v označení
dodavatelského dokladu se vyskytují znaky, nejen čísla, případně
je delší než 10 čísel). Dodavatelský doklad, resp. variabilní
symbol budou použity jako označení dokladu dodavatele do kontrolního
hlášení. Zpětně lze tento údaj doplnit v Knize závazků
na záložce “Editace nedaň.údajů” ve sloupečku “Číslo
dodavatelského dokladu”.
- Evidenční číslo daňového dokladu je pro potřeby kontrolního
hlášení nutno zachytit co nejpřesněji tak, jak je uvedeno na
daňovém dokladu. Minimálně však musí být zachovány
alfanumerické znaky ve správném pořadí shodně, jak jsou uvedeny na
daňovém dokladu. V evidenčním čísle daňového dokladu není
nutné vyplňovat vodící nuly (doklad 00020162548 se zapíše
jako 20162548). Systém FÚ také ignoruje speciální znaky (číslo
FV-325/16 lze zapsat stejně nebo s vynecháním spec.znaků tj.
FV32516).
S účinností od 1.1.2016 vzniká plátcům daně z přidané
hodnoty zákonná povinnost podávat tzv. kontrolní hlášení.
Kontrolní hlášení je speciální daňové tvrzení, které nenahrazuje řádné
daňové přiznání k DPH ani souhrnné hlášení. V souvislosti s režimem
přenesení daňové povinnosti však kontrolní hlášení nahrazuje původně
samostatný výpis z evidence pro účely DPH. Kontrolní hlášení bude podáváno
pouze elektronicky, a to ve formátu a struktuře zveřejněné správcem
daně :
- Před vlastním vytvořením souboru DPHKH.XML je potřeba pro správné
a aktuální natažení DIČ odběratelů a dodavatelů do knihy DPH
provést Obnovu DPH. Tuto akci naleznete v Knize DPH na záložce
Obnova DPH, zde zadejte účetní období a “Všechny
typy”.
- Kniha DPH > záložka Tisk DPH >
nové tlačítko Kontrolní
hlášení. Po kliknutí se zobrazí okno Kontrolní hlášení DPH,
kde jsou načtené jednotlivé řádky DPH a zařazené do vět pro
kontrolní hlášení. Doplnění DIČ a dodavatelského čísla
dokladu u všech položek kde je vyžadováno lze zkontrolovat pomocí tlačítka
“Kontrola DIČ” a “Kontrola dokladu”. Pomocí tlačítka
“Nad 10 000 Kč bez DIČ” lze zobrazit doklady s částkou
nad 10 000 Kč, které tím, že u nich nebylo zadáno DIČ byly zařazeny
do souhrnných částí A5 a B3.
- V případě opravného či následného hlášení lze
doplnit nový řádek pomocí tlačítka Nový. Pomocí tlačítka
XML vytvoříte soubor DPHKH.XML (jméno souboru lze změnit). Základní
údaje se do souboru XML přenášejí ze záložky Tisk DPH.
Pomocí tlačítka “EPO" (vedle tlačítka “XML”)
lze spustit stránky daňového portálu, na kterých lze přímo
spustit stránku “Kontrolní hlášení DPH platné od 1.1.2016"
a zde kliknutím na tlačítko “Načtení souboru" načíst již
dříve vytvořený soubor XML. Tento způsob odeslání Vám zabezpečí
ověření správnosti formátu a struktury datové zprávy.
- Struktura kontrolního hlášení
se skládá z vět typu A
(plnění, u kterých je plátce povinen přiznat daň a uskutečněná
zdanitelná plnění v režimu přenesení daňové povinnosti) a z vět
typu B (přijatá zdanitelná plnění s místem plnění v tuzemsku).
Začlenění řádků přiznání DPH do vět je následující : A1 (řádek
25), A2 (řádek 3 + 4 + 5 + 6 + 9 + 12 + 13), A3 (část z řádku
26), A4 + A5 (řádek 1 + 2), B1 (řádek 10 + 11), B2 + B3
(řádek 40 + 41).
Kniha DPH > Byl aktualizován formát XML pro podávání
DPH elektronickou cestou. S účinností od 1.1.2016 vzniká všem plátcům
DPH povinnost podávat přiznání k DPH výlučně elektronickou formou. V
této souvislosti upozorňujeme, že elektronickou formou musí být podáno
již přiznání k DPH za zdaňovací období prosinec 2015, resp. IV. čtvrtletí
2015.
Mzdy
Zaměstnanci – na základní obrazovce jsou tlačítka 1 až 12
pro zobrazení plánovacích kalendářů pro jednotlivé měsíce roku 2016.
Kalendáře jsou aktualizované pro rok 2016. Tlačítko pro aktuální měsíc
je zvýrazněno červeně.
Při změně na leden 2016 se automaticky nastaví kalendářní
dny a svátky ve mzdovém kalendáři pro rok 2016.
Pro rok 2016 zůstává měsíční sleva na poplatníka (2 070 Kč)
na stejné úrovni jako v roce 2015. Daňové zvýhodnění na
druhé a další dítě se v roce 2016 opět zvyšuje. Na první
dítě zůstává stejná jako v roce 2015 (1 117 Kč), na druhé
dítě se zvyšuje o 100 Kč na 1 417 Kč a na třetí a další dítě se zvyšuje
o 300 Kč na 1 717 Kč. Program si automaticky při změně období nastaví
sazby a upraví výpočty. Program si automaticky aktualizuje výši tuzemských
cestovních náhrad, které se od 1.1.2016 zvyšují.
- Od roku 2016 se zvyšuje minimální mzda z 9 200 Kč na 9 900 Kč.
V programu se tento parametr změní automaticky při změně období
na 1/2016. Minimální hodinová mzda se zvyšuje na 58.70
Kč. Tato změna ovlivní minimální
zdravotní pojištění zaměstnanců resp. zaměstnavatelů z částky
1 242 Kč na částku 1 337 Kč.
- V důsledku zvýšení minimální mzdy z 9 200 Kč na 9
900 Kč jsou vyšší hranice pro uplatnění bonusu v roce
2016. Podmínkou pro nárok na daňový bonus je dosažení příjmu ve
výši poloviny minimální mzdy.
- V programu byla zvýšena hranice pro solidární zvýšení daně
na 108 024 Kč měsíčně z původní částky 106 444 Kč měsíčně
platící pro rok 2015.
- S účinností od 1.1.2016 se zvyšuje vyměřovací
základ pro platbu pojistného státem za osoby, za které je plátcem
pojistného stát. Dochází k navýšení ze současné částky 6
259 Kč na 6 444 Kč. Použije se u vyměřovacího základu
zdravotního pojištění invalidního zaměstnance zaměstnavatele,
který zaměstnává více než 50 % osob se zdravotním postižením. Tato
změna byla zakódována do softwaru.
- Roční zúčtování daně –
byl upraven nový tiskopis Výpočet
daně a daňového zvýhodnění vzor č.20 za rok 2015. Byly aktualizovány
grafické změny formuláře a použit originální podklad pro tisk. V ročním
zúčtování bylo zohledněno navýšení daňového zvýhodnění na druhé
(o 200 Kč) a třetí a další dítě (o 300 Kč). Maximální roční
daňový bonus zůstává na částce 60 300 Kč.
- Potvrzení o zdanitelných příjmech –
byl upraven nový tiskopis
na aktuální vzor č. 23 a dále bylo upraveno i aktualizační
okno pro tento formulář. Na řádku 16 byly doplněny nové
kolonky pro zařazení dětí podle toho zda jde o první, druhé či třetí
a další dítě. Při kliknutí na tlačítko Import dat se tyto
informace doplní včetně jejich datumového ohraničení.
- Žádost o daňové bonusy –
v menu Pojištění a Daňové
bonusy byly na záložce Daňové bonusy aktualizovány údaje pro
nový formulář vzor č.10. Podklad tiskového formuláře byl
také aktualizován na vzor č.10. Pomocí tohoto formuláře mohou plátci
daně v průběhu roku 2016 žádat FÚ o poukázání chybějící částky
vyplacené plátcem daně poplatníkům na měsíčních daňových
bonusech.
- Měsíční přehled zdravotního pojištění - aktualizace. Byla
aktualizována XDP šablona a pdf podklady pro odesílání Přehledu
o platbě pojistného zaměstnavatele přes datovou schránku. V menu
Pojištění a daňové bonusy lze na kartě Zdravotní v části
“Vytvoření PDF formuláře pro zdravotní pojišťovnu” vybrat
zdravotní pojišťovnu a pomocí tlačítka PDF formulář vytvořit
PDF soubor s předvyplněnými údaji. Soubor lze dále uložit
na disk a odeslat pomocí datové schránky, případně lze
formulář vytisknout. Formuláře byly připraveny pro zdravotní
pojišťovny všeobecná, vojenská, česká průmyslová, oborová a
ministerstva vnitra.
- Změny v nemocenském pojištění od 1.1.2016
- Pro rok 2016 se zvyšuje redukční hranice pro úpravu denního
vyměřovacího základu pro účely výpočtu nemocenské. První
redukční hranice bude činit 901 Kč, druhá redukční hranice 1
351 Kč a třetí redukční hranice 2 701 Kč. Z těchto
redukčních hranic si program vypočítá nové redukční hranice pro náhradu
mzdy. Program si hranice nastaví automaticky.
- Zůstává v platnosti jednotná procentní sazba pro výpočet denní
výše nemocenského a to na 60%.
- Do softwaru byly doplněny a aktualizovány pro rok 2016 exporty
do formátu xml pro druhy ePodání, které vyžaduje ČSSZ.
Pro odeslání XML souboru doporučuji použít službu ePortál
ČSSZ (probíhá kontrola zadaných údajů) nebo datovou schránku
(ID ČSSZ 5ffu6xk). Po uložení souboru XML na disk klikněte
na nové tlačítko “ePortál”, které spustí stránky ePortálu
ČSSZ. Na této stránce lze načíst vytvořený soubor XML do
tiskopisu pomocí tlačítka “Načíst tiskopis ze souboru”.
Soubory xml vytvoříte podle následujích postupů :
- Přehled o výši pojistného – OSSZ
> tlačítko Tisk >
tlačítko XML - po stisknutí si vyberte kam uložíte soubor PVPOJ.XML.
Příloha k žádosti o nemocenské – OSSZ > tlačítko
Tisk > tlačítko XML - po stisknutí si vyberte kam uložíte soubor NEMPRI.XML.
Přihlášky a odhlášky – OSSZ > tlačítko Tisk > tlačítko
XML - po stisknutí si vyberte kam uložíte soubor ONZ.XML.
Evidenční listy důchodového pojištění > tlačítko Tisk
> tlačítko XML - po stisknutí si vyberte kam uložíte soubor ELDP.XML.
- V návaznosti na legislativní změny o pojistném na sociální
zabezpečení byl nově upraven tiskopis “Přehled o výši pojistného”
pro rok 2016.
- Ve formuláři Příloha k žádosti o dávku nemocenského pojištění
byly doplněny nové položky, které byly doplněny i do editační
obrazovky. Údaje byly doplněny podle nového tiskového formuláře
89 621 10 I/2016 platný pro období od 1.1.2016.
Sklady
- Příjem na sklad > editační obrazovka – zde byla doplněna
nová položka Dodavatelský doklad (číslo dodavatelského daňového
dokladu). Tento údaj vyplňte pouze pokud se liší od čísla faktury
(v označení dodavatelského daňového dokladu se vyskytují znaky,
nejen čísla, případně je delší než 10 čísel). Jde pouze o informační
údaj k dané příjemce. Dodavatelské číslo dokladu bylo
zohledněno i ve všech typech přehledů v příjemkách.
- Příjem na sklad > základní a editační obrazovka – pro
standardizaci pořadí sloupečků, bylo změněno pořadí při zadávání
skladových položek. První se nyní zadává množství a následně
nákupní cena.
- Prodej fakturou, hotově, pokladna > záložka Přehledy >
nový parametr do přehledů “Rozlišení dokladů podle celkové ceny
s DPH”. Při vytváření přehledů (např. pro externí účetní)
lze pro Kontrolní hlášení rozdělit přehledy na doklady do 10
000 Kč a nad 10 000 Kč s DPH.
- Prodej fakturou, hotově, pokladna > záložka Přehledy > u Typu
sestavy ”Deník tržeb detailně (po dokladech)” byl doplněn sloupeček
Firma a DIČ. Při kombinaci se zakliknutým příznakem “Rozlišení
dokladů podle celkové ceny s DPH nad 10 000 Kč” lze získat přehled
(např. pro externí účetní) pro Kontrolní hlášení.
- Prodej fakturou, příjem, zakázky, objednávky, zálohové faktury
> v Konfiguraci skladů lze zakliknout na kartě “Ceny”
v části “Prodej v cizí měně” příznak “Needitovat
kurz na každém řádku v prodejích a příjmu”. Zakliknutím příznaku
se znepřístupní políčko “Kurz měny”, které se zobrazí u
každého detailního řádku v okně “Částka v zahraniční
měně” u zahraničních dokladů.
|