| |
Upgrade 2/2017 programu Win Ekonom verze 6.17.2
Obecné
Pro uživatele, kteří mají 64-bitový operační systém
Windows 10 je na CD připravena instalační verze pro tento nejnovější
OS. Po spuštění instalačního CD naleznete tyto instalace na záložce ”64-bit
instalace”. Instalace plus a standard pro 64-bit
Windows respektují cesty k instalaci zvlášť u plus a
standard.
Účetnictví
Pomocné soubory > Účtový
rozvrh – zde klikněte na tlačítko “Import
řádků výkazů”. Dojde k naimportování řádků pro nový
výkaz výsledovka (viz. sloupec “Výsledovka 2016”).
Úprava řádků bez hodnoty v účtovém rozvrhu.
- K naimportování dojde pouze u účtů které jsou zařazeny
v přednastaveném účtovém rozvrhu. Po naimportování
doporučují najet kurzorem na původní sloupec “Výsledovka”,
kliknout na tlačítko “Výběr” a zde zadat podmínku “VYSLED”
do operátoru “větší než” a do hodnoty “0”.
Zobrazí se veškeré účty kde by měl být zadán řádek výsledovky.
Nyní projděte zda je sloupec “Výsledovka 2016” všude doplněn
hodnotou. Pokud někde chybí hodnota, jde o uživatelem
zadaný účet. Vyhledejte účet od kterého je uživatelský účet odvozen
(např. u účtu 604,100 není doplněna hodnota, pak se podívejte na účet
604) a použijte hodnotu ze sloupečku “Výsledovka 2016”. Najeďte
kurzorem na účet bez hodnoty, klikněte na tlačítko
“Editovat” a hodnotu doplňte do políčka “Výsledovka”.
- Hlavní kniha > z
áložka “Výsledovka”
– zde lze pomocí již známých nástrojů vytisknout novou Výsledovku
za rok 2016. K dispozici je i původní výsledovka do roku 2016.
- Pomůcky
> Konfigurace
systému – byla rozšířena políčka pro zadání
adresy firmy, kontaktních údajů a emailu. Při zápisu
do políčka se počet zbývajících znaků zobrazuje v informačním
okně vpravo nahoře. Údaje o firmě se
zobrazují na většině výstupních sestav.
- Faktury vydané
> záložka Přehledy
> byl přidán nový příznak “Souhrnný přehled”.
Po zakliknutí příznaku se po kliknutí na tlačítko “Náhled”
zobrazí seznam pouze ze základních údajů faktury (hlavička
faktury – co řádek to faktura). Volba slouží například pro rychlé
součty pro zadaného odběratele v zadaném časovém období.
- Hlavní kniha > záložka
Obraty > v
okně detailních obratů je nový sloupeček s tlačítkem Doklad.
Po kliknutí na tlačítko se zobrazí okno agendy tohoto dokladu (např.
u typu "F" se zobrazí listovací okno faktur vydaných) s kurzorem
nastaveným na tomto dokladu. V listovacím okně lze ihned zjistit další
informace o dokladu, případně doklad editovat.
- Bankovní výpisy > Editace >
bylo přidáno nové políčko Poznámka. Do
tohoto údaje lze zapsat poznámku k celému bankovnímu výpisu.
U textových polí Poznámka a Komentář se při editaci
zobrazuje v pravém horním rohu zbývající počet znaků.
- Pokladní deník
> Editace
> zde naleznete nové tačítko
Kopie. Pomocí tohoto tlačítka lze vytvořit kopii aktuálního
dokladu a ihned editovat změněné údaje na novém dokladu,
případně upravit detailní řádky na dokladu.
- Pokladní deník
> Editace
> byl prodloužen údaj
Poznámka pro bližší specifikaci dokladu. U
textových polí Poznámka a Komentář se při editaci
zobrazuje v pravém horním rohu zbývající počet znaků.
- Drobná pokladna
> Editace
> zde naleznete nové
tačítko Kopie. Pomocí tohoto tlačítka lze vytvořit kopii
aktuálního dokladu a ihned editovat změněné údaje na novém
dokladu. Vytvoření kopie bylo aktualizováno novými údaji.
Daňová evidence
Pomůcky > Konfigurace systému
– byla rozšířena políčka pro zadání adresy firmy, kontaktních údajů
a emailu. Při zápisu do políčka se počet
zbývajících znaků zobrazuje v informačním okně vpravo nahoře.
Údaje o firmě se zobrazují na většině výstupních sestav.
Faktury vydané > záložka Přehledy > byl
přidán nový příznak “Souhrnný přehled”.
Po zakliknutí příznaku se po kliknutí na tlačítko “Náhled”
zobrazí seznam pouze ze základních údajů faktury (hlavička faktury
– co řádek to faktura). Volba slouží například pro rychlé součty
pro zadaného odběratele v zadaném časovém období.
> záložka
Obraty > v
okně detailních obratů je nový sloupeček s tlačítkem Doklad.
Po kliknutí na tlačítko se zobrazí okno agendy tohoto dokladu (např.
u typu "F" se zobrazí listovací okno faktur vydaných) s kurzorem
nastaveným na tomto dokladu. V listovacím okně lze ihned zjistit další
informace o dokladu, případně doklad editovat.
Bankovní výpisy > Editace > bylo přidáno
nové políčko Poznámka. Do tohoto údaje lze zapsat poznámku k celému
bankovnímu výpisu. U textových polí Poznámka a Komentář se
při editaci zobrazuje v pravém horním rohu zbývající počet znaků.
> Editace
> zde naleznete nové tačítko
Kopie. Pomocí tohoto tlačítka lze vytvořit kopii aktuálního
dokladu a ihned editovat změněné údaje na novém dokladu,
případně upravit detailní řádky na dokladu.
Pokladní deník > Editace >
byl prodloužen údaj Poznámka pro bližší
specifikaci dokladu. U textových polí Poznámka
a Komentář se při editaci zobrazuje v pravém horním rohu zbývající
počet znaků.
> Editace
> zde naleznete nové tačítko
Kopie. Pomocí tohoto tlačítka lze vytvořit kopii aktuálního
dokladu a ihned editovat změněné údaje na novém dokladu.
Vytvoření kopie bylo aktualizováno novými údaji.
Mzdy
Od 1.7.2017 se zvýšilo daňové zvýhodnění na 2 resp. 3 a další
dítě. Na druhé dítě se roční částka mění z 17.004 Kč
(1.417 Kč/měs.) na 19.404 Kč (1.617 Kč/měs.), na třetí (a každé
další) z 20.604 Kč (1.717 Kč/měs.) na 24.204 Kč (2.017 Kč/měs.).
Zvýhodnění na první dítě zůstává ve výši 13.404 Kč. Poprvé
se použije při zpracování mezd za červenec. Zvýšení bylo
automaticky doplněno do výpočtu. Zvýšení daňového zvýhodnění
platí zpětně od ledna 2017 a bude dorovnáno v ročním zúčtování
daně v roce 2018.
- E-podání –
pro správné vytvoření souboru pdf je potřeba
v Adresáři firem na záložce Mzdy správně zařadit zdravotní
pojiš´tovnu.
- Zaměstnanci
> Editace > zde
naleznete nové tlačítko Kopie. Pomocí tohoto
tlačítka lze vytvořit kopii karty aktuálního zaměstnance. Novému
zaměstnanci jsou zkopírovány veškeré personální, mzdové a daňové
údaje původního zaměstnance. Dále jsou zkopírovámy trvalé mzdy.
Tyto údaje je potřeba zkontrolovat a případné rozdíly opravit.
Tato funkce byla aktualizována pro nové údaje.
Sklady
> Editace
> zde naleznete nové tačítko
Kopie. Pomocí tohoto tlačítka lze vytvořit kopii aktuální příjemky
a ihned editovat změněné údaje na nové příjemce, případně
upravit detailní řádky na dokladu.
Příjem na sklad > v Konfiguraci
skladů v části ”Objednávky” lze
zakliknout volbu "Výběr ze všech objednávek v příjmu".
Volba zajistí, že v příjmu na sklad při výběru objednávky
se budou zobrazovat veškeré objednávky bez ohledu na to zda jsou vyřízené,
resp. mají třeba záporné množství.
- Prodej hotově
a prodej pokladnou – v těchto typech
dokladů bylo umožněno při editaci dokladu doplnění či oprava názvu
položky. Uživatel si může doplnit bližší informace, které
se pak vytisknou na dokladě. Úprava názvu položky na dokladě neovlivní základní
název skladové položky ve skladové kartě.
> Editovat – u přepínače
”Přenesená daňová povinnost…” je
nové tlačítko “Změna sazby DPH”. Pokud máte
již na dodacím listě zadány položky a potřebujete vynulovat kolonku
DPH zaklikněte volbu ”Přenesená daňová
povinnost…” a potom tlačítko “Změna sazby DPH”. Při odkliknuté
volbě ”Přenesená daňová
povinnost…” se do kolonky DPH dosadí sazba
DPH ze skladových karet.
Prodej fakturou > Editovat – bylo
doplněno nové políčko název č.2 za standardním názvem položky.
Políčko lze použít jako doplňující název položky, případně poznámku.
Do tisku faktur a dodacích listů lze případně tuto položku
doplnit pod názvem NAZEV2.
Konfigurace skladů – nový příznak "Název
položky - poslední údaj při editaci řádku u prodeje" (v části “Výběry
skladových položek při prodeji”). Při zakliknutí příznaku je při editaci
řádku v prodeji poslední údaj Název skladové položky. Pomocí
této volby se zrychlí práce pokud měníte název položky na
dokladě. Standardně je tento údaj přeskočen a musí se pro
editaci na něho kliknout myší.
Prodej pokladnou – pří výběru ze skladů lze použít pro
odfiltrování položek volbu “SQL výběry ze skladových karet”.
Tuto volbu lze zapnout v Konfiguraci skladů >
zakliknutím ”Použití
SQL výběru skladů (zrychlení výběru na síti)”.
Zrychlení nastane v případě výběrů ze skladových karet (tlačítko
“Výběr” resp. klávesa F8) při práci více počítačů na
síti. V Přístupových právech lze pro každého uživatele
nastavit, zda bude tento zrychlený výběr používat nebo ne.
Skladová karta > záložka
Regleta - nový
příznak “Zobrazit regletu v inventurním zobrazení”. Po výpočtu
souhrnné reglety se při zakliknutém příznaku zobrazí regleta v řádkovém
zobrazení se základními položkami skladové karty (sklad, skupina, číslo,
název, mj) a stavem skladu, cenou za MJ a cenou celkem vypočítanou k nastavenému
datu.
Přístupová práva – byla rozšířena přístupová práva na tlačítko
Tisk v Editační obrazovce. Pokud je zakázána editace, nelze
tisknout doklady z editačního okna, pouze z listovacího.
Adresář
> editační
obrazovka > nový
údaj Zahraniční PSČ. Do údaje lze zapsat až 7 znaků pro jiný
formát PSČ pro zahraničí. Pokud je vyplněn, tiskne se přednostně na fakturách
vydaných, jak z účetnictví, tak ze skladů.
Adresář firem > editační
obrazovka > nový
údaj Poznámka ke kontaktům. Do poznámky lze doplnit další
informace k telefonům, mobilům a e-mailům. Poznámka není omezena velikostí
a délkou textu.
Adresář firem > základní
obrazovka > nová záložka
Vozidla. Zde lze zadat informace o vozidlech dané firmy. Po přepnutí
na záložku Vozidla, klikněte na tlačítko Editovat a zde můžete
přidat informace o vozidle – značku vozu, spz vozu a případně vin.
|