| |
Upgrade 2/2018 programu Win Ekonom verze 6.18.2
Obecné
Pro uživatele, kteří mají 64-bitový operační systém Windows 10
je na CD připravena instalační verze pro tento nejnovější OS. Po spuštění
instalačního CD naleznete tyto instalace na záložce ”64-bit
instalace”. Instalace plus a standard pro 64-bit
Windows respektují cesty k instalaci zvlášť u plus a
standard. Při instalaci byla doplněna obrazovka se
zakliknutím příznaku pro vytvoření spouštěcí ikony – u již
nainstalovaného softwaru doporučuji příznak vykliknout, aby nedošlo
k přepsání již existující spouštěcí ikony. Nastavení tohoto příznaku
bude již příště respektováno.
PDF Creator
Ze softwaru lze nyní automaticky vytvářet dokumenty v PDF formátu
a odesílat je na e-mailové adresy přednastavené v Adresáři
firem. Nastavení PDF Creatoru provedete v menu Pomůcky >
Konfigurace programu PDFCreator
– zde nastavte :
Příznak “Verze PDFCreatoru je nižší než 2.0” u starších
verzí PDFCreatoru. Verzi naleznete po spuštění PDF Creatoru v menu
Nápověda > O programu.
Pomocí tlačítka “…” vyberte cestu
ke složce, kam se budou ukládat vytvořené pdf dokumenty.
Pro odesílání e.mailů musíte mít nainstalován a nastaven
jeden z e-mailových klientů (např. Mozilla Thunderbird, Outlook
Express, Microsoft Outlook, Microsoft Mail atd.). Pokud nemáte nebo nechcete
automaticky odesílat e-maily, zaklikněte volbu “Neodesílat e-mail s přílohou,
pouze se vytvoří soubor PDF”.
Nadefinujte nastavení emailové zprávy pro odesílání faktur a dodacích
listů :
Zapiště text předmětu, např. Faktura číslo. Pokud
zakliknete volbu “Připojení čísla faktury k textu předmětu”,
bude pak v předmětu e-mailu, např. Faktura číslo 201800258.
Do zprávy e-mailu lze nadefinovat jakýkoliv text.
- E-mail
se po odeslání automaticky uloží do Odeslané pošty
v poštovním klientu.
GDPR
GDPR je obecné nařízení na ochranu osobních
údajů, které je účinné od 25. 5. 2018. V návaznosti na něj je
v programu připraveno několik informací, pomůcek a doporučených postupů.
Popis pod heslem GDPR je zapsán v jednotlivých agendách.
- Ochrana přístupu do programu
- Vstup do programu je možné chránit heslem. Heslo zadáte v menu
Pomůcky > Konfigurace sys
tému
> Vstupní heslo.
V případě více uživatelů je možné nastavit přístupová
práva v menu Pomůcky > Přístupová
práva, resp. zablokovat přímo některé důležité
agendy obsahující personální údaje (Mzdy, Adresář) pro konkrétní uživatele.
V přístupových právech lze i definovat zda daný uživatel
má možnost tisknout sestavy, případně exportovat data do externích
souborů (např. excel – xls).
- Provoz programu
- V přístupových právech
je zadána ztv. Zkratka uživatele,
která se přenáší do dokladů a agend zpracovávaných daným úživatelem.
Účetnictví
Pokladní deník, Drobná pokladna, Interní doklad >
Editace >
při použití tlačítka Kopie se červeně podbarví číslo dokladu
a tlačítko Kopie. Pro uživatele to je informace, že používá právě
vytvořenou kopii dokladu a nemění například původní originál.
> Nový/Editovat > záložka
Odběratel >
byla přidána nová položka Číslo faktury pro
kontrolní hlášení – pokud, se údaj vyplní,
bude zapsán do Knihy DPH a použit v Kontrolním hlášení místo
standardního čísla faktury. Používá se u čísla faktury vytvářeného
odběratelem (např. při fakturaci energií ČEZu), kde číslo
faktury obsahuje písmena resp. má dlouhý formát. Vedle údaje je tlačítko
“…” pro natažení údaje z předchozí faktury pro
zadaného odběratele.
Faktury vydané > Tisk > pokud
byla v Adresáři
firem vyplněna e-mailová adresa pro odeslání
pdf souboru faktur je příznak ”Vytvoření faktury ve formátu pdf
a případné odeslání na e-mail” přednastaven a po odkliknutí tlačítka
Tisk bude pdf soubor vytvořen a odeslán. Při nezadaném e-mailu
a ručním zakliknutí volby bude pouze vytvořen soubor pdf do
přednastavené složky.
- Faktury vydané
> Editace
> při použití tlačítka
Kopie se červeně podbarví číslo faktury a tlačítko Kopie.
Pro uživatele to je informace, že používá právě vytvořenou
kopii dokladu a nemění například původní originál.
- Faktury vydané
> Nový/Editovat > záložka
Odběratel >
byla přidána nová položka Zakázky detailně –
do položky lze zapsat libovolné informace, např. detailní
seznam čísel zakázek. Údaj lze vložit do tisku faktury a lze
podle něho vyhledávat a filtrovat faktury.
- Objednávky vydané
> Editace
> při použití tlačítka
Kopie se červeně podbarví číslo objednávky a tlačítko Kopie.
Pro uživatele to je informace, že používá právě vytvořenou
kopii dokladu a nemění například původní originál.
Daňová evidence
Pokladní deník, Drobná pokladna, Interní doklad >
Editace > při
použití tlačítka Kopie se červeně podbarví číslo dokladu a
tlačítko Kopie. Pro uživatele to je informace, že používá právě
vytvořenou kopii dokladu a nemění například původní originál.
Faktury vydané > Nový/Editovat > záložka
Odběratel >
byla přidána nová položka Číslo faktury pro
kontrolní hlášení – pokud, se údaj vyplní,
bude zapsán do Knihy DPH a použit v Kontrolním hlášení místo
standardního čísla faktury. Používá se u čísla faktury vytvářeného
odběratelem (např. při fakturaci energií ČEZu), kde číslo
faktury obsahuje písmena resp. má dlouhý formát. Vedle údaje je tlačítko
“…” pro natažení údaje z předchozí faktury pro zadaného
odběratele.
Faktury vydané > Tisk > pokud byla
v Adresáři firem
vyplněna e-mailová adresa pro odeslání pdf souboru faktur je příznak
”Vytvoření faktury ve formátu pdf a případné odeslání na e-mail”
přednastaven a po odkliknutí tlačítka Tisk bude pdf soubor vytvořen
a odeslán. Při nezadaném e-mailu a ručním zakliknutí volby
bude pouze vytvořen soubor pdf do přednastavené složky.
- Faktury vydané
> Editace
> při použití tlačítka
Kopie se červeně podbarví číslo faktury a tlačítko Kopie.
Pro uživatele to je informace, že používá právě vytvořenou
kopii dokladu a nemění například původní originál.
- Faktury vydané
> Nový/Editovat > záložka
Odběratel >
byla přidána nová položka Zakázky detailně
– do položky lze zapsat libovolné informace, např. detailní
seznam čísel zakázek. Údaj lze vložit do tisku faktury a
lze podle něho vyhledávat a filtrovat faktury.
- Objednávky vydané > Editace
> při použití tlačítka
Kopie se červeně podbarví číslo objednávky a tlačítko Kopie.
Pro uživatele to je informace, že používá právě vytvořenou
kopii dokladu a nemění například původní originál.
Mzdy
V menu Zaměstnanci > Přehledy
> naleznete nové tlačítko
“Průměrný roční přepočtený počet zaměstnanců”.
Po kliknutí na tlačítko se vypočítají údaje pro zadaný rok.
Ve vypočtené tabulce jsou zobrazeny následující sloupce :
- Odprac_hodiny
– odpracované hodiny včetně přesčasů
- Hodiny_nepřítomnosti
– hodiny nepřítomnosti, které ze započítávají
do odpracovaných hodin
- Pracovní_fond
– roční pracovní fond pro 8 hodinovou pracovní
dobu
- Přepočtený stav
– přepočtený počet zaměstnanců =
(odpracované hodiny + hodiny nepřítomnosti / pracovní fond)
- Podíl_4proc
– 4% podíl z přepočteného počtu zaměstnanců
- Zaměstnavatelé, kteří mají v pracovním poměru více než 25 zaměstnanců
a nezaměstnávají osoby se zdravotním postižením, ani od
nich neodebírají výrobky či služby, musí vypočítat a odvést
příslušnou částku náhradního plnění. Výše odvodu do státního
rozpočtu podle § 81 odst. 2 písm. c) činí za každou osobu se zdravotním
postižením, kterou by zaměstnavatel měl zaměstnat, 2,5násobek průměrné
měsíční mzdy v národním hospodářství za I. až III. čtvrtletí
kalendářního roku, v němž povinnost plnit povinný podíl osob se
zdravotním postižením vznikla.
- Zaměstnanci > zabezpečení GDPR
– přidána položka Uživatel
a datum a čas aktualizace. Při zabezpečení programu přístupovými
právy se do těchto údajů zapisují údaje o uživateli, který
aktualizoval data.
Zaměstnanci > Editace >
při použití tlačítka Kopie se červeně
podbarví osobní číslo zaměstnance a tlačítko Kopie. Pro uživatele to
je informace, že používá právě vytvořenou kopii a nemění
například původní originál.
Sklady
Příjem na sklad > Editace
> při použití tlačítka
Kopie se červeně podbarví číslo dokladu a tlačítko Kopie.
Pro uživatele to je informace, že používá právě vytvořenou
kopii dokladu a nemění například původní originál.
> Tisk >
pokud byla v Adresáři
firem vyplněna e-mailová adresa pro odeslání
pdf souboru faktur, resp. dodacích listů je příznak ”Vytvoření
faktury ve formátu pdf a případné odeslání na e-mail”, resp. ”Vytvoření
dodacího listu ve form. pdf a případné odeslání na e-mail” přednastaven
a po odkliknutí tlačítka Tisk (faktury, resp. dodacího listu) bude
pdf soubor vytvořen a odeslán. Při nezadaných e-mailech a ručním
zakliknutí volby bude pouze vytvořen soubor pdf do přednastavené
složky.
- Prodej fakturou
> Tisk
– u rozpětí faktur pro tisk je nové tlačítko ”+”.
Tlačítko umožňuje zvýšení políček Od faktury – Do faktury o 1.
Uplatní se např. při postupném vytváření faktur pdf a odesílání
na různé e-maily.
- Prodej fakturou
> Editace
> při použití tlačítka
Kopie se červeně podbarví číslo dokladu a tlačítko Kopie.
Pro uživatele to je informace, že používá právě vytvořenou
kopii dokladu a nemění například původní originál.
- Objednávky
> editační
okno > zde bylo doplněno
nové políčko Poznámka. Podle poznámky lze provádět i různé
výběry v hlavním listovacím okně.
- Objednávky
> Editace >
při použití tlačítka Kopie se červeně
podbarví číslo dokladu a tlačítko Kopie. Pro uživatele to je informace,
že používá právě vytvořenou kopii dokladu a nemění například
původní originál.
- Zakázky
> Editace >
při použití tlačítka Kopie se červeně
podbarví číslo dokladu a tlačítko Kopie. Pro uživatele to je informace,
že používá právě vytvořenou kopii dokladu a nemění například
původní originál.
- Skladová karta
> záložka
Přecenění a přepočet > tlačítko
Přečíslování skladové položky – pokud ponecháte
nový název položky stejný jako původní název, nedojde při přečíslování
ke změně názvu položky v jednotlivých agendách (v názvu
agend mohou být zapsány i jiné údaje než název, které by jinak byly přepsány).
- Skladová karta
> Editace
> při použití tlačítka
Kopie se červeně podbarví číslo skladové položky a tlačítko
Kopie. Pro uživatele to je informace, že používá právě vytvořenou
kopii dokladu a nemění například původní originál.
Výroba
> vystavení
hotovostního dokladu, v okně Vystavení pokladního dokladu
je znepřístupněno tlačítko Tisknout. Ke zpřístupnění
dojde až po zaúčtování dokladu (tlačítko Zaúčtovat, které
se naopak po zaúčtování znepřístupní).
- Nabídkové listy a Normy výrobků
>
Editace > při
použití tlačítka Kopie se červeně podbarví číslo nabídkového
listu, resp. norma výrobku a tlačítko Kopie. Pro uživatele to je informace,
že používá právě vytvořenou kopii dokladu a nemění například
původní originál.
Adresář
Adresář firem > editační
obrazovka > nové
údaje “E-maily pro odesílání faktur a dodacích listů ve formátu
PDF”. Pro každou agendu lze využit dva e-maly na které lze pdf
doklady odeslat. Odeslání se provádí klasickým tiskem ve Fakturách
vydaných a v Prodeji fakturou. Pokud před odesláním chcete e-mail
zkontrolovat zaklikněte volbu “Zobrazení e-mailu před odesláním”.
Adresář firem > zabezpečení GDPR – přidána
položka Uživatel a datum a čas Aktualizace. Při zabezpečení
programu přístupovými právy se do těchto údajů zapisují údaje
o uživateli, který aktualizoval data.
Pokud chceme jakoukoli adresu (dlouho nepoužívaný odběratel nebo
dodavatel) ”schovat” (nebude vidět v Adresáři firem) zaklikněte
příznak ”Schovat adresu” v editaci adresáře na záložce Ostatní.
|