| |
Obecné
- Pomůcky > Úprava tiskových sestav
– nové tlačítko Nastavení
implicitní tiskárny, umožňuje zakódování veškerých parametrů
implicitní tiskárny z Windows do tiskové sestavy. Při tisku se potom
respektují takové volby, jako např. počet kopií, orientace tisku atd.
- Všude v editačních oknech, kde se vyskytují detailní
řádky (např. faktury vydané, kniha závazků, příjem, prodeje ve
skladech, montáž a výroba, normy výrobků atd.) je možnost označený
detailní řádek zkopírovat do dokladu pomocí klávesové kombinace Ctrl
+ Ins (držet stisklou klávesu Ctrl a stisknout klávesu Insert).
- Menu Pomůcky > Konfigurace systému > záložka Systém, je zde možnost
nastavit automatické provedení Kontroly a opravy integrity ID při prvním
spuštění programu v daný den.
- Aktivací (
např. kliknutím myši nebo přechodem pomocí kurzoru na
klávesnici) sloupce v mřížce a kliknutím pravým tlačítkem myši
mimo aktivní záznamy lze odstranit aktivní sloupec z mřížky (uložení
nastavení mřížky se provede klasicky pomocí ikony v plovoucím
panelu Pomůcky).
- Zálohování dat –
možnost zálohovat na vyjímatelný disk (např.
USB Flash disk).
Daňová evidence
- Bankovní výpisy
– možnost editace variabilního
symbolu. Použití např. u řádků výpisu, které se párují se saldem,
ale nemají zápis v pohledávkách ani závazcích.
- Kniha závazků > Příkaz k úhradě do homebanking KB
Best – vytvoření souborů, které mají v názvu číslo účtu
a datum.
- Bankovní výpisy, Pokladní deník
– v detailu tlačítko Saldo
– zobrazení pohledávky nebo závazku, s kterou byl řádek spárován.
- Faktury vydané
– možnost kopie faktury na jinou fakturu. Při
editaci vybrané faktury stiskněte tlačítko Kopie, vytvoří se nová
faktura se všemi údaji z vybrané faktury.
- Kniha pohledávek, Kniha závazků
– nová záložka Odběratel resp.
Dodavatel, kde se zobrazí detailní údaje o odběrateli resp.
dodavateli z dané pohledávky, resp. závazku.ˇ
- Kniha majetku DDHM –
nová položka aktuální cena (přepočítává
se na základě pořizovací ceny, počtu vyřazených kusů a ceny za
kus).
- Kniha DPH
> záložka Evidence dovozu – vývozu. Zobrazení
a tisk seznamu faktur došlých a vydaných ze zahraničí podle zadaných
parametrů. Zobrazení součtů podle firem, státu a zobrazení počtu plnění.
Účetnictví
Bankovní výpisy – možnost editace variabilního
symbolu. Použití např. u řádků výpisu, které se párují se saldem,
ale nemají zápis v pohledávkách ani závazcích.
- Kniha závazků > Příkaz k úhradě
do homebanking KB
Best – vytvoření souborů, které mají v názvu číslo účtu
a datum.
- Bankovní výpisy, Pokladní deník – v detailu tlačítko
Saldo
– zobrazení pohledávky nebo závazku, s kterou byl řádek spárován.
- Kniha závazků a Kniha pohledávek > Rekapitulace > v Náhledu
(listovací) se zobrazí i saldokontní účet podle kterého lze potom
seznam odfiltrovat.
– možnost kopie
faktury na jinou fakturu. Při editaci vybrané faktury stiskněte tlačítko
Kopie, vytvoří se nová faktura se všemi údaji z vybrané
faktury.
- Kniha pohledávek, Kniha závazků
– nová záložka Odběratel
resp. Dodavatel, kde se zobrazí detailní údaje o odběrateli
resp. dodavateli z dané pohledávky, resp. závazku.
Trvalé příkazy v menu Účetnictví – možnost připravit
si stále se opakující závazky, které je možno každý měsíc automaticky
přenést do Knihy závazků.
Doplňkový variabilní symbol – lze použít např. pro spojení
více faktur do jednoho odběratelského případu. Zadává se ve fakturách
vydaných na kartě Odběratel. Doplňkový variabilní symbol se
doplní i do pohledávek a lze podle něho hledat resp. párovat
pohledávky při hrazení z banky, pokladny nebo interních dokladů.
Hlavní kniha > Předvaha > tlačítko Kontrola stran - kontrola
rovnováhy stran MD a DAL u jednotlivých dokladů a zobrazení dokladů u
kterých rovnováha není.
Výsledek hospodaření (výkaz zisku a ztráty) na řádku 83 v rozvaze
se nyní natahuje z formuláře Výkaz zisku a ztrát – je potřeba
nejdříve provést výpočet a zobrazení formuláře Výkaz zisku a ztrát.
Kniha majetku DDHM – nová položka aktuální cena (přepočítává
se na základě pořizovací ceny, počtu vyřazených kusů a ceny za
kus).
Kniha DPH > záložka Evidence dovozu – vývozu. Zobrazení
a tisk seznamu faktur došlých a vydaných ze zahraničí podle zadaných
parametrů. Zobrazení součtů podle firem, státu a zobrazení počtu plnění.
Sklady
- Konfigurace skladů >
nový příznak Odfiltrování
výběru ze stavu skladu podle zadaných parametrů (sklad, skupina). Při
zapnutí tohoto příznaku se v příjmu, prodejích, výdejích, převodkách,
objednávkách, zakázkách zobrazí odfiltrovaný stav skladu podle zadaného
skladu, resp. skupiny.
- Prodej fakturou a prodej hotově
– nekonečná poznámka u každého
řádku, do které lze zapsat libovolně dlouhý text, který lze po úpravě
formulářů tisknout na dodacích listech, fakturách či prodejkách.
- Skladová karta
– nová záložka Export, kde je možné exportovat
skladové karty do jiného adresáře, který obsahuje také sklady.
- Prodej fakturou, prodej hotově, výdej –
možnost stanovení prodejní
ceny při prodeji na základě nákupní ceny a přírážky zadané
v adresáři firem. Tento prodej lze zpřístupnit pouze pro určité
odběratele v adresáři firem.
- Příjem
– v editační obrazovce tlačítko pro
vygenerování čísla pro čárový kód ve formátu EAN13
- Položky ve skladu Nenabízet v příjmu a Nenabízet v prodeji
– pokud zakliknuto, nenabízí se skladová položka v příjmu,
prodejích, převodech a výdejích.
- Konfigurace účetnictví >
nová položka Přednastav.účet
pro skladovou položku (účet tržeb) – účet se přednastavuje při přidání
nové skladové karty, nebo při příjmu zboží, pokud jde o novou položku.
- Skladové karty > záložka Přecenění > tlačítko Přepočet
stavu skladu –
možnost přepočtu stavu skladu přímo na
skladové kartě. Možnost přepočtu aktuální skladové karty, či
si lze vybrat přepočet stavu skladu i dalších skladových karet.
- Zakázky > tlačítko Vyřizovat > po zakliknutí příznaku Sloučení
vybraných zakázek na jeden doklad
je možno vybrané řádky slučovat
na jeden dodací list resp. hotovostní doklad.
- Skladová karta > záložka Přecenění > tlačítko Zařazení do
skupin –
možnost přeřazení vybraných skladových položek do
zadané skupiny. Touto akcí se přeřadí skladové položky v celém
systému ve všech souborech, kde se vyskytují pod starou skupinou.
- Skladová karta > záložka Přecenění > tlačítko Hromadné přecenění
–
v okně Hromadné přecenění se nacházejí tlačítka
pro změnu DPH na skladových kartách (lze změnit DPH jak z 5% na
19%, tak i z 19% na 5%, případně z 19% na 22% pro vystavení dobropisu).
Pokud před vlastním spuštěním tlačítka Hromadné přecenění provedete
výběr určitých dat (např. podle skupiny čí skladu), provádí se
změna DPH i případné přecenění cen pouze v těchto datech.
- Čárový kód – speciální položka (prodej, zakázky).
- Skladová karta –
nová záložka Obrázek (pokud skladová
karta obsahuje připojený obrázek, je zde zobrazen, po dvojkliku myší na
tento obrázek, se zobrazí ve standardním prohlížeči obrázků ve
Windows, kde ho lze editovat a upravovat), kam lze vložit obrázek skladové
položky či zboží, který se dá později využít k vytváření
a tisku katalogů. Vložení (připojení) obrázku se provede v Editaci
skladové karty na záložce Obrázek, kde se pomocí tlačítka
vybere obrázek z vybraného adresáře na disku. Obrázek se
ihned po výběru zobrazí na skladové kartě.
Montáž a výroba
- Nabídkové listy – Přehledy –
možnost zobrazení a tisku nabídkových
listů s rozpadem norem na jednotlivé položky.
- Položka ve skladu Nenabízet v prodeji – pokud zakliknuto,
nenabízí se skladová položka v montáži, nabídkách a normách.
- Nabídkové listy > Realizace nabídek – u každé položky v nabídce
lze pomocí tlačítka Realizace zapsat postupnou historii realizace řádku
nabídky (lze zapsat realizované množství, osobní číslo zaměstnance,
datum realizace, případně poznámku). Záložka Realizace zobrazuje
detaily realizace k danému nabídkovému listu.
- Nabídkové listy –
nové položky rabat k nákupní ceně (přípočte
zadaný rabat k nákupní ceně a zobrazí ho v položce vypočtená
cena). Do položky vypočtený rabat se zobrazí rozdíl mezi prodejní
a nákupní cenou v procentech.
- Nabídkové listy –
nový příznak Realizovaná nabídka, slouží
pro označení nabídky, že byla realizovaná klientem. Tyto nabídky se
zobrazují v seznamu nabídek žlutě.
- Norma výrobků –
nová položka normohodiny pro kalkulaci celkových
normohodin v nabídkových listech. V nabídkových listech se
zobrazují normohodiny celkem jako součet množství a normohodin z norem
výrobků.
- Nabídkové listy –
nová položka sleva (%) (po zadání se
odečte procentuální sleva v ceně celkem). Sleva se přenáší při
exportu do montážních listů i zakázek.
- Výroba a montáž
– záložka Vystavení faktury > nová
položka Již vyfakturovaná částka do které se automaticky zaznamenává
fakturovaná částka při vystavení faktur z montáže a výroby,
případně se odečítá při rušení faktur vzniklých z montáže.
Pokud fakturaci provádíte z účetnictví (např. při vystavení
průběžných faktur), lze do políčka zapsat částku ručně.
- Konfigurace montáže a výroby
– možnost zvolit na záložce Ceny,
jaké ceny se budou používat v Nabídkových listech (mohou být
odlišné od cen v Montáži a výrobě a v Normách výrobků).
Mzdy
- Roční zúčtování daně – při
zadání nového zaměstnance pro nový rok se automaticky dotáhnou i úlevy
do formuláře ročního zúčtování daně.
- Roční zúčtování daně
–
nové tlačítko Export. Pomocí tohoto tlačítka lze automaticky zaúčtovat
přeplatky pro zadaný rok do trvalých mezd.
- Evidenční listy důchodového pojištění
– při Editaci a
potvrzení dotazu se aktualizují údaje na Evidenčním listě důchodového
pojištění.
- Vytvoření závazků
> možnost zadání datumu vystavení interního
dokladu (použití např. při vytváření dokladu v lednu s tím,
že ho chceme zaúčtovat do prosince starého roku).
- Zaměstnanci - prodloužení údaje důvod výstupu.
- Soupisky mezd > Editace záznamu –
zobrazení údaje Zbývá do
minimální mzdy, částka zobrazuje, kolik ještě musíte doplnit do
soupisky mezd, abyste naplnili fond minimální mzdy.
- V menu Mzdy > Pojištění
je nová sestava Seznam zaměstnanců
k 30.6.2005, která slouží k tisku sestavy pro Českou správu
sociálního zabezpečení, kterou vyžaduje k odevzdání do 31.7.2005.
Pro správný tisk sestavy je potřeba doplnit do Konfigurace mezd > Číslo
okresu registrace a do karty Zaměstnanci > položky Ostatní příjmení
(Personální údaje), Druh činnosti dle OSSZ (Mzdové údaje) a údaje na kartě
Pobyt a poj.mimo ČR.
- V menu Mzdy > Pojištění
nový typ přihlášek/odhlášek na
sociální pojištění. Tento nový formulář se tiskne do připravených
tiskopisů a obsahuje jak přihlášky, odhlášky, tak změnu, případně
opravu. Tisk je možno provést jak na předtištěný tiskopis od OSSZ,
tak případně v tisku kompletní grafikou na pro interní potřeby
organizace. Pro tisk se používají jak stávající údaje z Karty
zaměstnance, tak nové údaje (viz. výše Seznam zaměstnanců k
30.6.2005), např. stát výkonu činnosti, číselník druhu důchodu, důchod
pobírán od.
Dávky
- Dávkové zpracování v menu Účetnictví > možnost přenosu faktur
a pohledávek vystavených na pobočce na centrálu a přenos úhrad
pohledávek z centrály na pobočku.
|